Subject: Ed: Merelise spordiala harrastuseks lahenduse ettepanekud Pikaneemel
From: "Rait Parve" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Siim Jürima <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Jun 2024 23:15:15 +0300

Tere

Viimsi valla poole on pöördunud Jaan Alver seoses ettepanekutega, mis
puudutab liikluskorraldust riigiteel. Kolleeg Taavi Rebase palvel uurin,
Transpordiameti seisukohta järgmiste ettepanekute osas:

1.	Antud ranna-ala äärde sooviksime viita –“Surfiala”- (nagu paljudes
randades), mis oleks informatiivne ja teavitaks kergliiklustel liiklejaid
(nt. ka VVV infotahvel Pandju saare külastusreeglitest)
2.	Parkimine. Ettepanek on parkimine lubada piki Rohuneeme teed ca
bussipeatusest “P” märgini. Parkimine toimuks vaid tuuliste ilmade korral
tee servas (näide: Vabaõhu muuseumi esine). Seda võiks korralda näiteks
esmalt ajutiselt üheks suviseks hooajaks, sügisel hindaks olukorda, kas
see lahendus on mõistlik, millest tulenevalt saab teha järgmiseid otsuseid
parkimise küsimuses.

Allpool on leitav varasem kirja vahetus. Küsimuste tekkimisel vastan
meeleldi.

Rait Parve
transpordi vanemspetsialist
ehitus- ja kommunaalosakond
Viimsi vallavalitsus
+372 602 8707

www.viimsi.ee <http://www.viimsi.ee/>

  _____

Saatja: Taavi Rebane <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 5. juuni 2024 09:13
Adressaat: Rait Parve <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Ed: Merelise spordiala harrastuseks lahenduse ettepanekud
Pikaneemel

Tere

Kas saaksid palun küsida Transpordiameti seisukohta alloleva kirja
punktides 3 ja 4 toodud ettepanekutele?

lugupidamisega

Taavi Rebane
juhataja
keskkonnaosakond
Viimsi vallavalitsus
+372 602 8726

 <http://www.viimsi.ee/> www.viimsi.ee

Saatja: Alar Mik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 28. märts 2024 11:20
Adressaat: Taavi Rebane <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Merelise spordiala harrastuseks lahenduse ettepanekud
Pikaneemel

Infoks ka sulle.

Lugupidamisega

Alar Mik

abivallavanem
Viimsi Vallavalitsus
keskkonna, planeerimise, kommunaal- ja ehitusvaldkond

+372 60 28 804, GSM 56 456 352 |  <http://www.viimsi.ee> www.viimsi.ee

From: Jaan Alver < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: neljapäev, 28. märts 2024 11:11
To: Illar Lemetti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Alar Mik < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tanel Einaste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Nikolai Bentsler < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Harri Ausmaa <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Siiri
Visnapuu < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Merelise spordiala harrastuseks lahenduse ettepanekud Pikaneemel

Tere,

Lohesurfi esindajana sooviksin ma väga, et vaatemänguline spordiala saaks
Pikaneemel ranna-alal korraldatud selliselt, mis oleks igati tasakaalus
ümbritseva keskkonna ja elanikkonnaga.

Edastan selleks nn ideaalilähedase  lahenduse joonise näol.

3.	Ranna-ala suurus, mis sai eelmise suve lõpus niidetud on igati
sobilik ja see võiks nii jääda ka pikemas perspektiivis
4.	Nn ideaalis on joonisel näidatud veele ja veelt tulekuks 2 kohta,
sealjuures vasakult veele mineku koht oleks uus ja selle eest oleks
mõistlik nihutada ca 10 kivi veidi kalda poole. Kui vasakult merele mineku
koht teie arvates sobilik ei ole, siis taandame selle nn
ideaallahendusest.
5.	Antud ranna-ala äärde sooviksime viita –“Surfiala”- (nagu paljudes
randades), mis oleks informatiivne ja teavitaks kergliiklustel liiklejaid
(nt. ka VVV infotahvel Pandju saare külastusreeglitest)
6.	Parkimine. Ettepanek on parkimine lubada piki Rohuneeme teed ca
bussipeatusest “P” märgini. Parkimine toimuks vaid tuuliste ilmade korral
tee servas (näide: Vabaõhu muuseumi esine). Seda võiks korralda näiteks
esmalt ajutiselt üheks suviseks hooajaks, sügisel hindaks olukorda, kas
see lahendus on mõistlik, millest tulenevalt saab teha järgmiseid otsuseid
parkimise küsimuses.

Olulise punktina nimetan, et seisame igati selle eest, looduslik miljöö
Pikaneeme rannas jääks muutmata kujul kestma.

Seega ranna-alal lohesurfi harrastamine ei too kaasa mingeid keskkonna
muutusi ja ei tohiks olla probleemiks mitte millegi suhtes.

Vt. Joonist:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?hl=en
<https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?hl=en&mid=1SeoWDq2QzP00IgtAGcW7kEx
ZPqd59-w&ll=59.550578560450255%2C24.7947959848912&z=20>
&mid=1SeoWDq2QzP00IgtAGcW7kExZPqd59-w&ll=59.550578560450255%2C24.794795984
8912&z=20

Loodan väga, et esitatud lahendus on igati tasakaalustav kõikidele
osapooltele.

Lisan siinjuures ka väljavõtte valla AK avalikul arutelul esitatud
seisukohast:

Püünsi külaseltsi juhatuse liige M. Talsi

võttis sõna ettepanekut toetava seisukohaga ning rõhutas, et lohesurfi
harrastajad ja küla kogukond mõlemad võidaksid ranna-ala korrastamisest
ning saaksid seal teineteist segamata oma tegevusi läbi viia.

Lugupidamisega,

Jaan Alver

Eesti Loheliidu volitatud esindaja

From: Taavi Rebane < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 27, 2024 9:48 AM
To: Jaan Alver < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Rannakivide nihutamine Pikaneemel

Tere

Pöördusite Viimsi Vallavalitsuse poole sooviga nihutada vees asuvaid kive
Pikaneeme kinnistuga piirneval alal.

Oleme küsimust vallavalitsuse siseselt arutanud ning jõudnud arusaamisele,
et ala edasist arendamist oleks kõige mõistlikum ette võtta pikemaajalise
plaani või ruumilise visiooni alusel. Praegu on tööd toimunud üksikute
tegevuste kaupa ning iga tegevus on kohalike jaoks ärritavaks ja tekitab
asjatut hõõrdumist. Ruumiline visioon aitaks meil saavutada kokkulepe
kohaliku kogukonnaga ning panna paika meetmed kõige olulisemate
probleemide lahendamiseks.

Meie poolt ongi soov, et te paneksite paberile (näiteks joonise kujul),
milline on ala kasutamise ideaallahendus ning sinna juurde tegevuskava,
mis paneb paika, mida on vaja ette võtta lõpplahenduseni jõudmiseks, mis
on tegevuste ajakava, eeldatav maksumus ja kes nende tegevuste eest
vastutab.

lugupidamisega

Taavi Rebane
juhataja
keskkonnaosakond
Viimsi vallavalitsus
+372 602 8726

 <http://www.viimsi.ee/> www.viimsi.ee